Tanker på toget

Ja, ja, må bare innrømme det: Jeg tok taxi! Ikke fordi jeg ikke rakk bussen, penger fikk jeg også samlet sammen. Litt fra kjøkkenbenken, resten fra mannens nattbord … men altså, jeg orka ikke den bussen i dag igjen!

Kjeder meg allerede. Og vi er kommet til Nodeland!! 5 minutter siden toget starta. Er vel ikke akkurat utstyrt med den beste tålmodigheten i verden tydeligvis. Men noen laster må en jo ha! Selv om denne her sikkert ikke er så sjarmerende at det gjør noe.

Visste jo at dette her kom til å bli kjipt. Så jeg var innom på en butikk og kjøpte for en formue i blader. Blader om julen, pynting, interiør. Pluss at jeg har med meg et reiseblad. Ja og så måtte jeg jo bare ha ei cola og en stratos også da. Er en på tur så er en på tur! Linsene er på plass og om ikke det er godt nok har jeg faktisk briller også med oppi veska!

Nøye planlagt dette her ser du! Eller jeg tror jaffal det. Selv om jeg føler på meg at jeg har glemt noe! Har den minste kofferten i verden føltes det som da jeg pakka. Så jeg kan umulig ha fått med meg det jeg trenger for hele helga oppi der.

Forferdelig mye å tenke på når en skal pakke nå. Linser og briller, for ikke å snakke om alle pillene!! Vanndrivende, blodfortynnende, deppepiller, nattlysolje (jada Elisabeth, jeg husker å ta de), blodtrykkspiller og sovepiller. Jeg er rett og slett et reisende apotek! Men glemte selvsagt migrenepillene, satser på at jeg ikke får brukt for dem! Det er faktisk temmelig lenge siden jeg har hatt det. Heldigvis!

Sminke ja, det må også være med. Kan jo ikke vise dette trøtte tryne uten sånt. Selv om jeg ikke akkurat føler at det blir så mye mer opplagt av et lite strøk med den ene kosten etter den andre. Den blågrønnhvite fargen blir litt friskere i det minste. Men jeg er ikke kommet dit at jeg sparkler rynkene enda. Det ser litt teit ut. Iallefall om en skulle falle for fristelsen til å smile for da sprekker jo hele greia opp igjen!

Det meste var mye lettere før! Da var det bare mascara, tannbørsten og to truser i veska, så var en klar for det meste! Eller er det bare noe jeg innbiller meg? En så jo iallefall ganske opplagt og fjong ut uten å gjøre så mye for det. Om en ikke var alt for fyllesyk i det minste.

Jeg holder på å klikke fordi jeg skal sitte to timer på et tog! Det sier jo litt om hvordan det kommer til å bli når jeg skal sitte 14 timer på et fly!! Kanskje like greit at vi ikke sitter sammen med resten av det reisefølget. De bestilte litt etter oss og har ikke oppgradert flysetene. Noe vi har. For mannen er jo så lang i beina!! Han kan jo ikke sitte i spenn i et halvt døgn heller akkurat. Greit for meg også. Selv om det bare er 5-7 cm mer plass. For jeg får jo så klaustrofobi når naboen legger stetet ned i fanget på meg!

Føler litt av det samme her og, selv om ingen la seg ned. Dessuten har jeg bytta plass. Setene foran der jeg fikk plass var sånn to og to mot hverandre, med bord mellom. Nesten som å komme til himmelen i forhold. Så her sitter jeg da, og håper tiden går kjempefort og mannen i høyttaleren snart sier: Neste stopp Egersund.

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg