Torsdagen kom veldig fort

Det gjør ikke så mye å stå opp i 5-tia når en bare har sovet om natta. Tidlig er det, og dagen kan bli litt i lengste laget også når jeg ikke har noen spesielle gjøremål. Ser likevel ikke noen hensikt i å ligge i senga når jeg egentlig ikke fikk sove mer. Ble jo tross alt fem timers søvn eller noe sånn. Sammenhengende. Ikke galt det!

I går hadde vi hele min familie her på middagsbesøk. Eller vi mangla min eldste nevø, han studerer i Oslo. Greit å ha gjester når drømmemannen gjør det meste. Iallefall med middagen. Han er et funn den mannen min! Husker i syforeninga en gang, mannen til ei av de andre hadde laget maten, jeg var superimponert. Det er sikkert 20 år siden, og jeg har ikke glemt det enda!

X’en min gjorde aldri noe på kjøkkenet. Bortsett fra å steike og koke egg. Han forsøkte seg på en soppomelett en gang, med selvplukket sopp selvsagt, og det er noe av det verste jeg har smakt i mitt liv! Selvfølgelig sa jeg ikke noe, for jeg så jo mitt snitt til at jeg kunne få litt avlastning der inne. Likevel ble det med den ene ganga, så han synes vel det smakte pyton han også. Det var kanskje like greit at han holdt seg vekk fra slike gjøremål. Han var litt mer sånn villmarkens sønn han der, kom hjem med byttet og resten var kjærringas oppgave. Vel og merke når dyret var partert og delt opp i litt mer håndterbare biter slik at en ikke kunne se hva det hadde vært.

Hele min familie. Høres flott ut. Men det er ikke så mye å skryte av. Sånn når det gjelder antallet vel og merke. Vi klarer akkurat å benke oss rundt spisebordet uten ekstra stoler. Akkurat i går var det en ledig plass også, siden eldstedattera og samboeren har en pause. Han flytta i går. Trist, men får se om de finner ut av det etterhvert. Hvis ikke så var det nok ikke meninga at det skulle være de to likevel. Uansett har de gitt meg verdens skjønneste barnebarn, så noe godt har det kommet ut av det også. Mye av problemene deres bunner nok i språk- og kulturforskjeller, pluss at han er en temmelig egoistisk unge, tross sine 27 år. Men noen blir jo aldri voksne …

Leste av strømmåleren i går, 3572 kWh på en måned!! Og enda har det ikke vært mer enn 8 kuldegrader. Skrekk og gru. Dette blir en dyr vinter! Ikke så rart huset er kaldt, mente drømmemannen, etter at vi pussa opp i hybelen. Det er bare 10 cm isolasjon i ytterveggene. Sier meg ikke allverdens, men det burde tydeligvis ha vært dobbelt så mye og vel så det. Men sånn er det vel med hus fra tidlig på 60-tallet. Det var i det minste glava og ikke avispapir inni der!

Kjennes ut som om formen er ganske ok i dag. Så kanskje jeg skal forsøke å komme meg ut av dette huset litt etterhvert. Kjøpe en julegave eller noe .. eller i det minste få pynta litt ved inngangsdøra før jula plutselig er over igjen!

Ha en fin dag!

3 kommentarer
    1. Takk, takk. 🙂
      Har peis jeg og, både oppe og nede. Ved er det heller ikke manko på, men er kanskje litt dårlig på å fyre på dagtid .. varmepumpa står bare på 20 grader, for jeg har så heteturer at en skulle tro jeg hadde innlagt elektrisk varmeteppe under huden. Men det er jo andre å ta hensyn til her også.
      De fem timene med søvn, som til og med var sammenhengende, det er mer enn jeg har hatt siden i vår en gang. Klager ikke lengre på det, om det bare kan holde seg på dette nivået.

    2. Har ikke turt å se på strømmåleren jeg. Har peis, men er desverre tom for ved så de blir nok en saftig strømregning etter jul, men det er prioritering, hater å fryse.
      Håper at formen holder seg for din del og at du får en fin torsdag!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg