Lang natt

Så kom nok en våkenatt. Der en ligger og ser på klokka omtrent hver time. Timene snegler seg avgårde, kl. 2, 3, 4 … 5 … og da gav jeg opp Prosjekt Nattesøvn. La meg ikke før nærmere halv 1 og var dødstrøtt. Hadde vært i syforening og til og med hatt en aldri så liten Baileys. Men tror du det hjalp? Så fort hodet landa på puta var det plutselig helt umulig å få øynene til å lukke seg. Åååh. Jeg er så lei av sånne netter. Hadde det enda vært vår og fuglesang og lyst ute!

Så her sitter jeg da. Med kakao i koppen og tente lys på bordet. Yess, som jeg koser meg!

Burde nok ha tatt det litt mer med ro de siste dagene. Men trodde jo at nå som zombie-tilværelsen hadde gitt seg litt, så begynte alt det andre også å falle på plass. Sånn nesten iallefall. Det var like før jeg sendte melding til sjefen og sa at nå kommer jeg tilbake, en liten uke til så har du meg der … Jeg jubla nok litt i tidligste laget. Fanken!! Men jeg er mer våken nå, ja, altså ikke bare om nettene. Og jeg tror ikke jeg er noen fare i trafikken lengre. Iallefall ikke mer enn jeg alltid har vært. Jeg har ikke kjørt bil på noen uker, for jeg følte meg så uttafor og merkelig. Sikkert sånn som de eldre som bare får godkjent førerkortet for kjøring i nærområdet sitt. Det er jo kult. Er ikke så farlig med naboens barn liksom, de kommer sikkert ikke så fort ut i veien bak en bil de, som ungene i sentrum …


Bildet er stjålet fra google.no

Dagen i dag hadde jeg tenk å bruke på rengjøring. Det er jo alltid like gøy! Her er det ikke gjort en dritt på en ukes tid. Har jo brukt all vår energi og ledig tid oppe i hybelen. Så jeg føler jeg vasser i hybelkaniner, da spesielt i kjellerstua. Lurer på om de snart er så store at jeg kan leie ut jaktterreng heller? Sikkert en fin måte å bli kvitt dem på det. Kanskje blir det litt ekstra penger i kassa også.

Ha en fin onsdag. Når den en gang starter for mer normale folk!

2 kommentarer
    1. Grete: Jeg tenker egentlig ikke på noe spesielt og har heller ikke vondt alltid. Sover bare ikke. Har hatt det slik siden tidlig i sommer. Har fått innsovingstabletter og de funker, men vil jo helst sove uten sånt. Kan strekke meg til sovehormoner, melatonin, men de funker ikke lengre.

      Har masse lydbøker, men har ikke forsøkt de om natta. Kanskje det blir det neste? Takk for tipset!

    2. Føler med deg, dårlige netter er det verste for helsa. Nesten fælt å fortelle at jeg har sovet hele natta i natt, men jeg fortjente det altså 🙂
      Tenkte jeg ville gi deg et tips hvis dårlig nattesøvn kommer av tankene istedet for smerter? Når jeg ikke får sove pga tankene tar jeg fram en lydbok ( digibok) da skal jeg love deg at du sovner etter en liten stund, og uansett så slipper ikke dine tanker igjennom fortellerstemmen 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg